Ocena trudności: 4/10
Czas przejazdu: 01h 58min (bez postojów)
Długość trasy: 29,4 km

ZOBACZ MAPKĘ

Przejazd szlakami:

Wskazówki:
0.0 km – START: stacja PKP w Lubaszowej
0.5 km – Skręcamy w prawo na „Zabiele”, zaraz za kościołem pw. Św. Gerarda w Lubaszowej
2.0 km – Zjazd z drogi asfaltowej na gruntową, a następnie przejazd betonowym chodnikiem
2.3 km – Przejazd ławą przez rzekę Biała Dunajcowa.
2.5 km – Stacja PKP w Siedliskach, przejazd pod mostkiem pod torami, a następnie przez drogę główną nr 977 na wprost
2.7 km – Po prawej stronie cmentarz z I Wojny Światowej nr 153
5.8 km – Zmiana nawierzchni z asfaltowej na gruntową
6.0 km – Skrzyżowanie, jedziemy na wprost
6.2 km – Kolejne skrzyżowanie, tym razem dosyć ciekawe :) bo z dwoma niby rondami, po prawej stronie punkt triangulacyjny, jedziemy na wprost
8.5 km – Skręcamy w prawo z drogi gruntowej na drogą asfaltową
9.8 km – Po lewej stronie Cmentarz z I Wojny Światowej nr 185 na górze Głowa Cukru
10.2 km – Skrzyżowanie dróg; koniec szlaku zielonego, po 30m skręcamy w lewo na szlak czarny
11.7 km – Skręcamy w prawo ze szlaku czarnego na szlak zielony
11.9 km – Po prawej stronie nieczynny kamieniołom
12.1 km – Po prawej Skamieniałe Dęby
12.3 km – W lewą stronę do Chaty pod Wałem, my skręcamy w prawo na szlak żółty
13.8 km – Skrzyżowanie; w lewo dalej szlak żółty, my jedziemy na wprost szlakiem niebieskim
14.6 km – Skrzyżowanie przy domu weselnym oraz sklepie; jedziemy na wprost
14.9 km – Podążamy drogą asfaltową przed siebie; niestety szlak niebieski skręca w lewo, my nadal jedziemy drogą asfaltową nieoznakowaną żadnym szlakiem.
21.0 km – Skręcamy w prawo w kierunku Dąbrówki Tuchowskiej
24.0 km – Znajdujemy się przy drodze głównej nr 977, skręcamy w lewo w kierunku Tuchowa
24.3 km – Po ok. 300m skręcamy z drogi głównej w prawo w kierunku Burzyna
25.2 km – Skręcamy w prawo
26.0 km – Skrzyżowanie, w lewo dalszy ciąg szlaku zielonego, my jedziemy na wprost szlakiem niebieskim
26.8 km – Skręcamy w prawo, w dalszym ciągu szlak niebieski
28.9 km – Przejeżdżamy przez Lubaszową, skręcamy na skrzyżowaniu za sklepem w prawo, mijamy kościół.
29.4 km – STOP: Stacja PKP w Lubaszowej

Ciekawe miejsca na trasie (oznaczone na załączonej mapie):
Cmentarz nr 185 z I Wojny Światowej znajdujący się na górze Głowa Cukru. Spoczywa na nim 273 żołnierzy austriackich oraz 343 żołnierzy rosyjskich, którzy zginęli w bitwie o szczyt owej góry – bitwie przełamującej linię frontu Tarnów-Gorlice. Cmentarz ten położony jest na samym szczycie wzniesienia w otaczającym go lesie. Jest to prawdopodobnie największy w naszym regionie cmentarz pod względem liczby pochowanych żołnierzy.

Nieczynny kamieniołom, w którym wydobywano łupki mioceńskie. Skamieniałe Dęby – w wyrobisku znajdują się skamieniałe pnie drzew, których wiek ocenia się na ok. 66 mln lat. W tropikalnym klimacie, który trwał aż do trzeciorzędu, wywrócone pnie drzew utopione w wodzie zostały przesycone kwasem krzemowym tworząc takie skamieliny. Są to przypuszczalnie przodkowie drzew iglastych.

Nadajnik RON Tarnów 'Lichwin’ – z tego miejsca można podziwiać wspaniałą panoramę Tarnowa i całego Pogórza.

Komentarz:
Trasa idealna na kilkugodzinny wyjazd. Czeka nas kilka stromych podjazdów, ale niesprawiających większych trudności. Najciekawszym miejscem jest niewątpliwie cmentarz na „Głowie Cukru”. Niedogodne podejście do niego zrekompensuje nam widok, który rozpościera się z tego wzniesienia. Sam cmentarz jest ogromny, można śmiało powiedzieć, że zajmuje powierzchnię całego szczytu góry. Ilość pochowanych tam żołnierzy skłania do głębokiej refleksji.
Ciekawym miejscem jest również nieczynny kamieniołom, pokłady łupków tworzą tam fascynujący krajobraz.
Na uwagę zasługuje także Chata na Wale. Można stamtąd podziwiać przepiękną panoramę Pogórza Rożnowskiego oraz Beskidu Niskiego, Wyspowego, Sądeckiego.